youtu.be/ysaNUatLMn0 It's time for another grab bag! For game dev work and for concentration in general, physical fitness is vital. A little exercise can go a long way, after all. I think about this topic often, so I'd like to share how I make exercise a bit more fun.
youtu.be/GvTHozPNZac 【ゲームしながら運動のすすめ】 雑談です! 開発や集中において、基礎体力は大事です。 ある程度まではかけ算になると言ってもいい。 私も気を遣っていますが、比較的楽しみながら運動する習慣をご紹介します。
youtu.be/KePsEzN-IAM This episode is a bit like a note-to-self about a topic I wish I'd been more proactive about in the past. Rewarding players is a big part of what makes games fun, but how do you do that effectively?
youtu.be/rA_FN6BTGms 【目の前に吊られたごほうび】 自分でも積極的に実践すべきだったなあというメモのような話題。 ごほうびはゲームを楽しくするためにとても重要だけど、それをより効果的にするには?
観てますよ。(家で) 決勝では私も会場に行きますので、がんばって!! twitter.com/SmashBrosJP/st…
久々のリアル会場。よいですな! 参加の方は、おつかれさまでしたー
観てますよ。 みんながんばれ!! twitter.com/SmashBrosJP/st…
youtu.be/XMzR5mJHPDg I've also prepared a Programming & Tech category—though I'll do my best to keep things simple. This time, I'll be talking about file naming and labeling, an important consideration in any development project.
youtu.be/V40sMUAE5ek “プログラム・テクニカル”のカテゴリーも用意しました。 が、難しくならないようにします。 環境の落差が大きいし秘匿もあるので、専門的なことはなるべく避け、一般的にわかりやすいところまでにとどめます。 今回はどの開発でも不可欠な、ファイル名やラベル名について。
先頃間違えて、ちょっと先の番組予定を上げてしまいました… なにも見てないということにしてやってください。 金曜日あたりに上げます。
youtu.be/otyLLbYDF1g 【お客さんに説明できるの?】 誰にでもオススメ"仕事の姿勢"2回目です。 コンピューターとつきあう仕事というのは、本当に複雑で、全てを説明しなければならず、ぜんぶ書いてもまともに動かず。とても面倒!! だけど、決して忘れてはいけないことがあります。
youtu.be/Ik3deWOVCHI Work that involves computers can be a real headache at times, but even so, there's one thing you should never forget. Find out what in this second video in the Work Ethic category, which applies to all kinds of work—not just games!
ねどこ。
当時の『スーパーデラックス』の企画書に、企画意図が補足されていました。 番組に関連し、特別にお見せします。 理屈は正しい… 見返しても、全て合っていると思います。(ハーフサイドビューはカットになりましたが) だけど、いまは企画書に意図などは書きませんね。 製品で語れるわけではないので。 twitter.com/Sora_Sakurai/s…
youtu.be/PkeETXCSn5M In my latest Game Concepts video, I'll be taking a look at Kirby Super Star and breaking down the two major themes it was built on. By the end, you'll understand exactly how I came up with them.
youtube.com/watch?v=MsexzQ… 【星のカービィ スーパーデラックス】 私が作ったゲームの“企画コンセプト”をシンプルに解説する回。 本作が持つ、2つの大きなテーマ。 それをどのように考えていたのか、よくわかることと思います。
I wrote about this in some recent YouTube Community posts, but Masahiro Sakurai on Creating Games videos are being edited by QBIST and localized into English by 8-4. They're both working extra hard to support the channel! youtube.com/c/sora_sakurai…
YouTubeのコミュニティには投稿をしましたが、改めて。 『桜井政博のゲーム作るには』は、編集をキュービストさん、英語翻訳をハチノヨンさんが担当しています。 それぞれ、がんばってくださっています!! youtube.com/c/sora_sakurai…
台場の観覧車も小さくなってしまったな…
youtu.be/ldz5yKW9Gaw 【物理ボタンに重たさを感じさせる】 こどものころ。画面の中のものが手で動かせる"ゲーム"に大きなショックを受けました。 操作感はとても大事。ゲームは目や耳で受けて、手で返す遊びですからね。 プログラムや仕様やパラメーターを組むようなとき、特に気にする要素です。
youtu.be/9qzUwoKT9T8 When I was a kid, I was blown away by how I could use my hands to move things around on-screen. We play games by receiving information with our eyes and ears, then sending information back with our hands—making the feel of the controls vitally important.
ときどき夜ドライブを楽しむのですが… きょうは都心→成田→つくば→戸田→海ほたる→台場と、何も考えてなさげなルートを通ってしまった。 300kmぐらい。ご安全に。
@nakamuraFF11 全ては価値観や優先度であり、間違いなんてないんですよね。 一見悪く感じるところも、それが大好きという人もいるし。
最近たまたま『ペルソナ5』の出番が多いですが… UIのデザイン性となるとこれ以上のものはないので、しょうがないね!!
UI—short for user interface. In this category, I'll be talking about the on-screen elements of UI in games, such as menus and other display info. Clarity alone doesn't necessarily make for good UI, and today, I'll explore that concept in more detail. youtu.be/UjW_TTNtXEM