仕事終わりに拝見。人気で混んでる… しかし作品も展示も力が入っていて素晴らしい! 良いもの見せていただきました。
youtu.be/zxOBCjqP8-Y 【ジャンプのしくみ】 いろんなアクションゲームには、ほとんどのものでジャンプがついています。 それだけ大事だということ。 秘密の独自仕様も含め、掘り下げてみましょう!!
youtu.be/noKsDZ-UPq8 Most action games feature the ability to jump, which tells you just how important a move it is. Today I'll dive into the topic in detail, as well as share some insight into a secret jump design of my own!
お水を飲むのがへたくそ選手権
youtu.be/ZC8znF3t718 【攻撃モーションの内訳】 かまえ、攻撃、フォロースルー。 言いかたや呼び名はいろいろあれど、攻撃モーションの基礎を解説しています。
youtu.be/LewXWM7HDd8 Lead-ins, attacks, follow-throughs... There are various ways to refer to them, but these fundamentals of attack animations are the focus of today's video.
軽いビニールだったようで、ふわりと流れていったようです。 避ける時は、側方、後方にもご注意を…
夜、高速のど真ん中に立つ白いものが。 冬の怪談かな…? ※避けました
youtu.be/xkeM-NgfxMU 【キャラクターを際立たせる】 エフェクトを派手やかにすると、キャラクターが見えなくなってしまう。 派手さを保ちながら、邪魔にならないようにするには、あれこれと工夫が必要です。
youtu.be/0ucvynuIe-o If your visual effects are too flashy, they'll end up outshining your characters. It's important to find ways to keep effects impactful without interfering with other elements.
月蝕、全面が暗くなるとわかりにくいかも…? 次は322年後!
月食見てます
今回の番組にちなんで出してみました。 最初の方に作るゲームは、なるべくシンプルなものがよいですね。 youtu.be/rsh4p55hGNE
これは2009年、DSソフト『メイドイン俺』の企画で作ったプチゲーム『いっせん』。 暑い会議室でカメラを回し続ける中、2時間ぐらいで作りました。 ある意味ライブドローイング的な?
youtu.be/rsh4p55hGNE 【ゲーム作りで食っていく方法】 この番組を観て、ゲーム開発者を目指したいと思った人も少なくないとか。 では、入ってみましょう! 手に職つけましょう!! それに不可欠なことを話しています。
youtu.be/_-WyivvfibM I'm sure there's no shortage of aspiring game developers who watch this show. Well, it's time to get out there and break into the biz! This time, I'll be talking about what you need to do to get a job making games.
昨晩は岡本太郎展に、今日は江口寿史展に… 普段あまり何処そこに行ったとつぶやいていないけど、展示の類は割と観に行っています。 強い才能を垣間見て感動しちゃう。
youtu.be/5JRzM5vaRI0 【文字の大きさ】 今回のお話は、海外のかたには通じにくいかなあ… 妥当な文字の大きさは、言語によって異なります。 当然、作る側も考えなければならない。
youtu.be/W1ubngQNJpw Today, I'll talk about how the appropriate display size for game text isn't necessarily the same for each language. I hope this one isn't too tough to follow for non-Japanese speakers...
うちの野獣ちゃんに襲われるなど…
youtu.be/Zf8o_0J3p-o 【重要度で効果音バランスを取る】 ゲームデザインとして、効果音の大小はどう調整していくのでしょう? 私はこんな価値観で調整しています。 必ずしも、アクションの派手さなどで決めるべきではないのですね。
youtu.be/qKjD5qbLUeI How does one balance the different volumes for various sound effects in game design? You can find out how I do it in this video. I'll give you a hint: it's not about how flashy an action is.
It's Grab Bag time again! As someone who has worked on plenty of large-scale game projects over the years, I often wonder... Why do games today cost nearly the same as they did decades ago?
【ゲームソフトの価値】 雑談です! 大プロジェクトのゲーム作りを経験しているからこそ、不思議に思っています。 なんで昔のゲームといまのゲームが、同じような価格で出せるのだろうかと…。