youtu.be/CVQ4PuihnTk I've been wrapped up in video games for a long time, so I'm familiar with games of both the past and present. There's no point in just dwelling on the old days, but at the same time, we wouldn't be where we are now without our past accomplishments.
youtu.be/9U3QkIZyjWo 【昔は昔、いまはいま】 雑談です。 私はかなり長くゲームにつきあっており、昔のゲームもいまのゲームも知っています。 昔話ばかりしていてはもったいない。 しかし過去の蓄積あってこそのいまです。
youtu.be/u3phczQfi90 【大事と小事を見分ける】 モデル制作側はついついなんでも凝ってしまいがちだけど、バランスを取りましょう!! ひとつの指標として、「頻繁に見えるところにこそ力を入れる」という要素があります。
youtu.be/NBXt-Uq7dHg The modeling team is always eager to make things incredibly detailed, but you need to strike a balance! I like to encourage them to focus that energy toward the elements players will see most frequently.
さらに古い機種、ミニ系、スティック等は別のところにしまっています
家にパッドが多すぎかも? (このあとも10本ぐらい見つかった)
youtu.be/WIoczFVOxHI 【チームの情報共有】 新カテゴリー"チーム運営"です!! ゲームはチームで作るもの。 その進行を円滑にするために工夫していることをお話していきます。 今回は、チームの人が見通しを良くするためにしていること。
youtu.be/40ryMOr36fw It's time for a new category: Team Management! Games are often made by teams, so I'll be discussing how to best manage them to keep development going smoothly. Today, I'll be talking about how to maintain visibility among members of a team.
ベル! バズ! ロキ! マンドー! しまうま! デッドプール!
youtu.be/jHuwZIHdKSs 【世界の窓はとっても狭い】 作り手も遊び手もついついゲームの中に没頭しがちだけど、少し視点を引いてみましょう。 テレビが見せる範囲は、それほど広くはありません。
youtu.be/DGIJk0Uh8jU Both creators and players have a habit of getting immersed in games, but we sometimes need to take a step back to see the larger picture. Because the one offered by the TV screen itself is quite small indeed.
リンク忘れてました; youtu.be/fECe1QuH3yY
【悪魔の釜】 "ゲーム性"カテゴリーにふさわしい"悪魔の釜"の話題です。 なにそれ? 『新・パルテナ』をプレイするか、この動画を観ればわかります。
youtu.be/ai7pBxHAcvU The Fiend's Cauldron: a perfect fit for a topic in the Game Essence category. What is it, you ask? Find out by either playing Kid Icarus: Uprising, or by watching this video!
youtu.be/5NrJhrCvRvE 【大乱闘スマッシュブラザーズDX】 "企画・コンセプト"の話は、いかにしてそのゲームを考えたのかを解説しています。 『スマブラDX』のコンセプトは実に単純明快! スピーディな展開は、結果のひとつに過ぎません。 そして本日、発売記念日です!!
youtu.be/vLRRNsAVl-8 In the Game Concepts category, I talk about how I came up with the ideas for each of my games. In the case of Super Smash Bros. Melee, the concept was really quite simple! A speedier pace was merely one of its results.
『スマブラSP』にてリヒター・ベルモンドを演じてくださった、梁田清之さんが亡くなられたと聞きました。 ご冥福をお祈りします… かつての参戦ムービーです。 youtube.com/watch?v=WiecU4…
By the way, did you notice the show's header is a little different this time? This picture is how it usually looks. Click the link to see the difference! youtube.com/c/sora_sakurai…
今回のふくらし回にちなんで、番組のヘッダーがすこしだけ変わっているようです。 この画像はいつもの。 変化したものはリンク先で!! youtube.com/c/sora_sakurai…
youtu.be/STRgDZU-iR4 【愛猫ふくらし】 いよいよゲームとまったく関係ない"雑談"です。 これを待っていた人も多いとか。 今回だけですよ!! キャットの動画を上げるなんて、とてもYouTuberらしいなあ。
youtu.be/EbkshNLpMwo Today's Grab Bag video has nothing to do with games, but I have a feeling it's something you've all been wanting me to cover. I think I can oblige...but just this once! Sharing videos of my cat is very YouTuber of me, isn't it?
おやつタイム。 明日の番組で、ゲームに関係ないキャット回をしようかなと。 17時ごろ!
貴重な『スマブラSP』企画書の一部が見られます!
youtu.be/E_lTgIBgRCc 【企画書の書きかた】 ゲームの企画書は、ゲーム内容をまとめたもの。 開発の最初に必要です。 まだ無いゲームを迅速に理解してもらうため、私はこうしています。 ゲーム業界に限らず使える話題なので、”仕事の姿勢”カテゴリーにしました。
youtu.be/2Iiu1k16Ukc This topic can be relevant to more than just games, so it felt right at home in the Work Ethic category. Proposals are meant to summarize what your new game is going to be. Today I'll discuss the method I use to help people understand my ideas quickly.