I wrote about this in some recent YouTube Community posts, but Masahiro Sakurai on Creating Games videos are being edited by QBIST and localized into English by 8-4. They're both working extra hard to support the channel! youtube.com/c/sora_sakurai…
youtu.be/PkeETXCSn5M In my latest Game Concepts video, I'll be taking a look at Kirby Super Star and breaking down the two major themes it was built on. By the end, you'll understand exactly how I came up with them.
youtube.com/watch?v=MsexzQ… 【星のカービィ スーパーデラックス】 私が作ったゲームの“企画コンセプト”をシンプルに解説する回。 本作が持つ、2つの大きなテーマ。 それをどのように考えていたのか、よくわかることと思います。
当時の『スーパーデラックス』の企画書に、企画意図が補足されていました。 番組に関連し、特別にお見せします。 理屈は正しい… 見返しても、全て合っていると思います。(ハーフサイドビューはカットになりましたが) だけど、いまは企画書に意図などは書きませんね。 製品で語れるわけではないので。 twitter.com/Sora_Sakurai/s…
ねどこ。
youtu.be/otyLLbYDF1g 【お客さんに説明できるの?】 誰にでもオススメ"仕事の姿勢"2回目です。 コンピューターとつきあう仕事というのは、本当に複雑で、全てを説明しなければならず、ぜんぶ書いてもまともに動かず。とても面倒!! だけど、決して忘れてはいけないことがあります。
youtu.be/Ik3deWOVCHI Work that involves computers can be a real headache at times, but even so, there's one thing you should never forget. Find out what in this second video in the Work Ethic category, which applies to all kinds of work—not just games!
先頃間違えて、ちょっと先の番組予定を上げてしまいました… なにも見てないということにしてやってください。 金曜日あたりに上げます。
youtu.be/XMzR5mJHPDg I've also prepared a Programming & Tech category—though I'll do my best to keep things simple. This time, I'll be talking about file naming and labeling, an important consideration in any development project.
youtu.be/V40sMUAE5ek “プログラム・テクニカル”のカテゴリーも用意しました。 が、難しくならないようにします。 環境の落差が大きいし秘匿もあるので、専門的なことはなるべく避け、一般的にわかりやすいところまでにとどめます。 今回はどの開発でも不可欠な、ファイル名やラベル名について。
観てますよ。 みんながんばれ!! twitter.com/SmashBrosJP/st…
久々のリアル会場。よいですな! 参加の方は、おつかれさまでしたー
観てますよ。(家で) 決勝では私も会場に行きますので、がんばって!! twitter.com/SmashBrosJP/st…
youtu.be/KePsEzN-IAM This episode is a bit like a note-to-self about a topic I wish I'd been more proactive about in the past. Rewarding players is a big part of what makes games fun, but how do you do that effectively?
youtu.be/rA_FN6BTGms 【目の前に吊られたごほうび】 自分でも積極的に実践すべきだったなあというメモのような話題。 ごほうびはゲームを楽しくするためにとても重要だけど、それをより効果的にするには?
youtu.be/GvTHozPNZac 【ゲームしながら運動のすすめ】 雑談です! 開発や集中において、基礎体力は大事です。 ある程度まではかけ算になると言ってもいい。 私も気を遣っていますが、比較的楽しみながら運動する習慣をご紹介します。
youtu.be/ysaNUatLMn0 It's time for another grab bag! For game dev work and for concentration in general, physical fitness is vital. A little exercise can go a long way, after all. I think about this topic often, so I'd like to share how I make exercise a bit more fun.
最近は、YouTubeのエクササイズ動画なども参考にし、併用しています… カラダが固いんですよねー
youtu.be/hGp2Jw5dLH8 For the first video in the Audio category, I'll be talking about tempo. When I'm supervising music, I find myself requesting tempo revisions often. It's important to paint a clear picture of a game's progression so the composers know what to produce.
youtu.be/fyJfldsCAyE はじめての“サウンド”カテゴリーのお話です。 【ゲームに合ったテンポ感】 今回はテンポについて。 私が音楽監修をする際、調整要望を出すのがとくに多い要素です。 音楽家さんは開発中のゲームのイメージが判らないので、ディレクターがしっかりコントロールできなければ。
今回の話題にちなんで… 『スマブラSP』の曲制作でテンポが印象に残るのは『FFVII』の『星降る峡谷』。 下村陽子さんのアレンジです。 原曲よりも遅いテンポだと思ったら、倍の密度で詰め込まれているという…! これはワザありですね。 (添付はメーカーに許可を取っています) twitter.com/Sora_Sakurai/s…
One SSBU song whose tempo left an impression on me was Yoko Shimomura's arrangement of Cosmo Canyon from FF7. At first, the tempo seems to be slower than the original, but it turns out to be twice as dense! It's quite a feat. (Attached with permission.) twitter.com/Sora_Sakurai/s…
週末のおくつろぎタイムにしようとコーラを注いだら、コップをじゅうたんに転がした。 なんとか片付けてまたコーラを入れたところ、また転がした。 なんだなんだ。なんだなんだなんだ。
youtu.be/Dq7X8-lB0is We've talked about "game essence" before, but game essence isn't the only thing that makes games fun! In this video, I'll talk about some types of games that don't rely on game essence for fun. The possibilities for fun in games are endless.