なんと、Youtube番組『桜井政博のゲーム作るには』ができました。 公開は、いま!! できたてなので、いますぐサクッとチャンネル登録すれば、非常に若い登録順になり、自慢できますよ。(?) 番組については、あとで説明します! [JP] youtube.com/channel/UC5CTV…
I've spent a lot of time thinking about how I can give back to the game industry. By sharing my knowledge with all of you on YouTube, I hope I can help people better appreciate how games are made, and maybe even spark some interest in aspiring game developers. (2/3)
My new YouTube channel, Masahiro Sakurai on Creating Games, is now live! Check it out for a behind-the-scenes glimpse into various aspects of game development. (1/3) youtube.com/channel/UCv1Dv…
I'll try my best to make the show fun and easy to watch, so please check it out when you get the chance! (3/3)
ゲーム制作をかいま見られるYoutubeチャンネル『桜井政博のゲーム作るには』を公開しました!! 意図は番組内で触れていますが、改めて。 私個人として、ゲーム業界に貢献できる手を考えていました。 Youtubeでゲーム制作にまつわるノウハウなどを解説することで、(続) youtube.com/channel/UC5CTV…
業界に興味を持ってもらったり、制作物を見直すなんらかのきっかけができればよいなと考え、準備を進めていました。 なるべく見やすい番組を目指しますので、応援をよろしくお願いします!!
@nakamuraFF11 とんでもねぇサービスで頑張っていく所存です
@nakamuraFF11 頼りにしてますパイセン!
一応、チャンネルごとのツイートもさせてください。 これはYoutube番組『桜井政博のゲーム作るには』における、意図や諸注意などを含めたごあいさつです。 なぜ番組を作るのか? その理由は、ここにあります。 youtu.be/i4v8X-lfX5o
Join me as I kick off my new channel, "Masahiro Sakurai on Creating Games," with an overview of the kinds of things I'll be talking about. Why am I making a channel, exactly? You'll find out in this video. youtu.be/7M-DnOIeasA
多大な好評をいただき、感謝しています! チャンネル登録者数は、予想より2ケタ多かったです… CMを抜くには収益化設定をしないだけではダメで、Youtubeパートナープログラムに入ってCMをOFFにする必要があるのかも…? まだ設定できないようなので、追々いじってみます。 youtube.com/channel/UC5CTV…
This video offers a brief introduction to my major creative works as of 2022. For games, I only included titles I directed personally. My role as director involves more than just oversight—game design and ideation are a big part of the process too! youtu.be/frNXwWqZpkI
私こと桜井政博が、作ったものをまとめた動画です。 関わった作品はもっと多いのですが、ゲームは原則的にディレクター作品のみをまとめています。 ディレクター=監督ということですが、現場の仕切りだけではなく、アイデアを発案するなど、ゲームデザインもしています。 youtu.be/07NTGrGkOBc
Have you ever heard of something called "hit stop"? The thinking behind it can be applied to more than just hits—in fact, it'd be a waste to only use it there! youtu.be/OdVkEOzdCPw
ヒットストップの考えかたは、何にでも応用できます。 ヒット時だけではもったいない!! 最後の例に出した演出追加は、実際にはスローを短時間かけてすぐ解除するとよりよくなりますね。 例はともかく、実際にはゲームに合う長さで。 youtu.be/APOD1fmwPaM
お仕事で出張中につき告知できていないけど、早くも新しい動画が上がっているらしい… よくある"作ってみた"動画かな? [JP] youtube.com/channel/UC5CTV… [EN] youtube.com/channel/UCv1Dv…
In the Game Concepts category, I'll be looking back at how I came up with each of the games I worked on, and discussing the inspirations and thought processes behind them. We'll start with my debut game: Kirby's Dream Land. Have you heard of it? youtu.be/PBRt2D2YN44
"企画コンセプト"カテゴリーでは、いかにしてそのゲームを考えたのかを主体に、制作順でまとめます。 制作にはそれぞれいっぱいの思い出があるけれど、アイデアの元などについて絞ってお話します。 初回はもちろん『星のカービィ』。 私のデビュー作です。知っているかな? youtu.be/dPajPmu_t9Y
『桜井政博のゲーム作るには』は、ゲーム制作にまつわることをテーマにしていますが、ゲーム業界外にいるかたにもオススメです。 他の業種のお仕事拝見って、面白いですしね。 (続) youtube.com/channel/UC5CTV…
いろんなYouTube番組を見ると、社会はいろんなプロに支えられているのだなと思います。 その末端として、頑張りを見せたいと思います!
While my new series "Masahiro Sakurai on Creating Games" does focus on game development, I'd still recommend it to folks outside the industry as well. After all, it's always fun to get an inside look at other lines of work now and again. (1/2) youtube.com/channel/UCv1Dv…
Taking a look at other YouTube channels, I can't help but think about how the industry is built on the backs of a wide range of professionals. As one such creator, I'd like to contribute to that as much as I can. (2/2)
"企画・ゲーム設計"カテゴリーでは、ゲームのアイデアや仕組みの話をまとめます。 今回は大前提として知っておくべき、画面の書き換えタイミング、いわゆるフレームについて。 昔ほどではないですが、時間などを扱う単位として重要な要素です。 youtu.be/SxAFLXSeMjI
In the Planning & Game Design category, I'll talk about topics to consider when coming up with game ideas and mechanics. In this first entry, we'll explore frame rates, a basic concept everyone should understand. youtu.be/Rjdmi7628GM
今週は最初だからちょっと多めにしましたが… YouTube番組の更新は、週2~3回のペースになるようにがんばります。 「きょうの一枚」は決まった時間に更新でしたが、不定期になるかも。 youtube.com/channel/UC5CTV…